curhat tentang si dia

Assalammuallaikum
entah kenapa aku tiba2 teringat si dia
dan malam itu tba2 hati ini teringin sangat nk bukak fb dia
dan aku jadik lemah
jantungku bagaikan nk jatuh saja
aku mcm x percaya
dia suda menjadi milik org sekrang
kenapa ? tidak ada peluang kedua kah utk kita ?
kenapa semua ini harus terjadi ?
kenapa dia harus rampas engkau dari aku ?
kenapa engkau juga yang mnjadi pilihannya ?
kenapa engkau tidak mempertahankan cinta kita ?
aku lemah saat engkau bahagia bersama org lain
tidakkh engkau mengerti perasaan aku ?
aku sangat merindui engkau
merindui kenangan kita
mungkin kita mmg tak sepatutnya bersama sejak dulu lagi
mungkin kita mmg selayaknya jadi sahabat
aku rindu saat kita masih jadi sahabat
menjadi org biasa bg diri masing2
kenangan kita di sekolah menengah
saat kita belajar bersama
engkau duduk di belakangku
engkau membuat aku tertawa
aku rindu semua itu
di saat engkau memberi aku minuman
engkau sengaja kn masa tu beri aku minuman itu
aku tolak dan engkau beri air lain
kita tertawa bersama
tapi itukan kenangan lama kita
disaat aku meninggal korg semua utk ke sekolah baru
engkau datang memujuk agar aku tidak berpindah
aku tengok muka mu
penuh dengan harapan agar aku tidak meinggalkan engkau
jujur aku juga tidak inginkan perpisahan ini
"jangan pindah" sayu saja bunyi ayat itu
mata juga hampir berair
aku nampak keikhlasan itu
aku juga ingin terus bersma engkau
kita jalinkan hubungan dan aku pergi
bila aku kembali engkau bersama org lain
dan dia adalah sahabat baik aku
teganya engkau. engkau duakan aku
kenapa disaat aku sangat setia engkau tipu aku
aku mengharapkn hubungan ini kekal lama
bila aku tanya, engkau cuma cakap dia cuma kawan seperti aku dan dia
ya, dia mmg kawan aku
berbulan lamanya, cuti hujung tahun bermula
engkau sudah tidak menghubungi aku
ah ! tahukan engkau aku sgt menunggu saat itu
untuk meluangkan masa denganmu
tpi itu cuma impian yang ditiup angin
engkau meninggalkan aku
dan sekrang engkau sudah tidak bersama kwn aku lgi
aku bahagia. tp aku tkejut
engkau suda bersama org lain
dan engkau nampak begitu bahagia
aku tidak mungkin merampas kebahagian itu
tidak mengapa
engkau ttp dihati aku
engkau ttp diingatanku
aku tidak lupa semua itu

No comments:

Post a Comment